top of page
%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%20%D7%94%D7%A0%

פנימייה במדבר - הבלוג

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם

נשלח בהצלחה!

אופס, משהו לא עבד...  נא למלא מחדש

  • מייקי

כל באר שבע צריכה להיות פה!

לפני שבועיים השתתפנו במצעד הגאווה השני בבאר שבע. יחד עם חברות, מדריכות והמון תושבים - צעדנו בשביל קבלה של כולם, ללא הבדל מין, מגדר, העדפה מינית ובכלל.


זאת השנה השנייה שמתקיים מצעד גאווה בבאר שבע. שנה שעברה היתה שנה היסטורית ובפעם הראשונה התקיים מצעד גאווה בעיר. זה אחרי שנים שבהם העירייה והמשטרה סירבו לתת לתושבים לצעוד בעיר, אלא רק לקיים אירוע במתחם סגור. אחרי מאבק ציבורי ותקשורתי ארוך, התקבל אישור לצעוד. אבל למה אנחנו נוסעים ממצפה רמון עד לבאר שבע רק כדי לצעוד בחום, אתן שואלות? התשובה היא כי המצעד הזה הוא כולנו, והוא נוגע לכל אחת ואחד מכם גם. הוא לא רק בשביל טרנסים, הומואים, לסביות ובי. האמת, תקראו מה יש למייקי מקבוצת 'במשותף' להגיד, הוא אמר את זה יותר טוב מאיתנו:

"ביום חמישי האחרון צעדתי במצעד הגאווה השני בבאר שבע. לקראת המצעד התרגשתי ממש, בהתחלה בכלל לא ידעתי לומר למה, אבל לאט לאט התחלתי להבין. מבחינתי המסר של המצעד הוא שיש גאווה בכל מקום שיש בו אנשים. כן, גם בבאר שבע. כשהתחלנו לצעוד, הרגשתי בטוח לחלוטין, מוקף בנראות מגוונת של אנשים. אנשים בגילאים שונים, ממקומות שונים. כולם כאן בכדי לעשות בדיוק אותו הדבר. ידעתי שהמדריכים שלי מחברת הנוער מצפה רמון הולכים להגיע ובעצם בשנתיים האחרונות שגרתי שם קבלתי חיבוק אוהב ומכיל לכל מה שקשור לזהות שלי ומעבר, כך שזה לא הפתיע אותי בכלל לראות אותם במצעד, אך זה עדיין לא מובן מאליו שאנשי חינוך מגיעים לצעוד יחד עם החניכים שלהם.

צעדנו יחד בחלק מהזמן ואני לא חושב שיש אנשים שהייתי יותר שמח לצעוד איתם. הרגשתי שיש לי משמעות, הרגשתי שיש סיכוי לעולם להפוך למקום יותר טוב. למצעדים בפריפריה יש משמעות אדירה, שיש מצב שמילים בכלל לא יכולות לתאר. לראות דגלים צבעונים מתנופפים בבאר שבע היה מאורע יפיפה, מרגש ומהפכני."


אז עד שיהיה מצעד במצפה רמון. ועד שגם אתם תצטרפו אלינו בפעם הבאה - אנחנו מזמינים אתכם לעבור לגור (רק לקצת) במצפה רמון, להצטרף אלינו למקום הכי מקבל, הכי שלנו בעצמנו - חברת הנוער מצפה רמון למנהיגות ולעשייה חברתית. לכו תדעו מה תמצאו!

bottom of page