התיכון החברתי
ללמוד בדרך שלך
דמיינו לעצמכם בית ספר שבני ובנות נוער קמים אליו כל בוקר עם חיוך, שמחנכים וחניכים מדברים בו בגובה העיניים, אין צלצולים, אין מבחנים, הלמידה היא דרך עשייה - דרך חוויה, והוא נמצא במקום ה כ י יפה בארץ.
נשמע חלום?
אנחנו שמחים להכיר לכם את התיכון החברתי שלנו.
מה בוגרים אומרים?
-
"את השנים הכי חשובות ומעצבות בחיים העברתי במקום הכי קסום בארץ" – אביב אביעוז
-
"רואים אותי, זה לא רק ללמוד ולכתוב – זה גם הדברים שאנחנו מרגישים והדעות שלנו" – אסנת צדגאוקר
-
"למדתי והכרתי דברים שבחיים לא היו מלמדים אותי בתיכון רגיל" – נועם ויסוצקי
מה לומדים?
יזמות וניהול באקו-תיירות. מסלול לימודי ראשון מסוגו בארץ שמכשיר בני ובנות נוער להוביל ולנהל פרוקטים. יזמות וניהול, הדרכת טיולים, הפקת אירועים, שיווק, לימודי טבחות במכללת שף והכל דרך סדנאות חווייתיות והתנסות ממשית.
בכיתה י"א יש אפשרות לשלב עבודה בתחום כחלק מתכנית הלימודים.
בסיום הלימודים יקבלו החניכים תעודת גמר. ישנה אפשרות לעשות בגרות חלקית/מלאה.
איך לומדים?
הלמידה מבוססת פרויקטים למען החברה. בדרך לימוד זו רוכשים החניכים את מיומנויות המאה ה-21 – חשיבה מחוץ לקופסא, גמישות מחשבתית, כישורי עבודת צוות והובלה, פיתוח רעיון וכלים להגשמתו.
סביבת הלמידה
הלמידה נעשית מתוך רצון, סקרנות, אמון ושותפות בין המורים לתלמידים. ללא לחץ של מבחנים, ציונים, תחרותיות וצלצולים. הכיתה היא קבוצה, המחנכות והמחנכים פועלים כצוות, קשובים ורואים את כלל חניכיהם.
הצוות החינוכי
הצוות מורכב מנשות ואנשי חינוך בעלי ניסיון בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. התיכון החברתי מובל על ידי הצוות החינוכי בצורה שוויונית ומשותפת וללא היררכיה בין בעלי התפקידים השונים. לכל מחנך בכיתתו או בתחום אחריותו יש את החירות להביא את אישיותו המלאה, לבחור את תהליכי הלמידה, את המקצב שלהם, לעצב את התהליכים החברתיים בכיתה ואת אופני ההתנסות, וכל זאת מתוך מחויבות לתלמידים ולתפיסת העולם החברתית.
מה זה תיכון חברתי?
התיכון החברתי הינו מודל חינוכי חדשני בו לומדים על פי "הפדגוגיה החברתית" אותה פיתחה רשת "דרור בתי חינוך". ברחבי הארץ ישנם תיכונים חברתיים בתל אביב, קריות, חיפה, רביד ובמצפה רמון מאפשר התיכון לימודים בתנאי פנימייה.
עיקרי הפדגוגיה –
-
אמונה בזכותם וביכולתם של כל חניך וחניכה להגשים את עצמם בדרכם הייחודית
-
יצירת תהליך חינוכי מחולל שינוי
-
דיאלוג דו-שיחי משמעותי, היוצר תחושת ערך, נוכחות, אחריות, יצירתיות ומנהיגות.
-
פעולה בקבוצת-שווים, בה היחסים והמפגש הבין-אישי יוצרים חוויית שייכות וצמיחה: בכיתה, בקבוצה החברתית, בצוות המחנכים ובקהילה.
-
למידה המתמודדת עם אתגרי אמת הקשורים לאדם, לחברה ולעולם, תוך גיבוש עמדה ערכית.
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם
נשלח בהצלחה!
אופס, משהו לא עבד... נא למלא מחדש